Bu yazıda Michel Deville konusunu ayrıntılı olarak inceleyeceğiz, toplum üzerindeki etkisini ve günümüzdeki önemini analiz edeceğiz. Yıllardır tartışma ve tartışma konusu olan Michel Deville'in etkisi kültürden siyasete, teknolojiden bilime kadar farklı alanları kapsıyor. Bu analiz boyunca, tarihsel kökeninden modern dünyadaki etkilerine kadar Michel Deville'i çevreleyen çeşitli yönleri inceleyeceğiz. Benzer şekilde, mevcut bağlamda önemine dair panoramik ve eksiksiz bir vizyon sunmak amacıyla Michel Deville hakkındaki farklı bakış açılarını ve görüşleri araştıracağız. Michel Deville hakkında bu keşif ve düşünme yolculuğunda bize katılın!
Michel Deville | |
---|---|
Doğum | 13 nisan 1931 Boulogne-Billancourt, France |
Ölüm | 16 şubat 2023 Boulogne-Billancourt (Hauts-de-Seine), France |
Milliyet | Française |
Meslek | yönetmen, senarist |
Önemli eser(ler) | Adorable Menteuse Benjamin ou les Mémoires d'un puceau L'Ours et la Poupée Raphaël ou le Débauché Dossier 51 Péril en la demeure La Lectrice |
Ödüller | En İyi Yönetmen César Ödülü |
Michel Deville (13 nisan 1931, Boulogne-Billancourt - 16 şubat 2023, Boulogne-Billancourt), Fransız senarist ve yönetmen.[1]
Ce soir ou jamais (Bu Akşam ya da Asla, 1960), Adorable Menteuse (Şahane Yalancı, 1961), À cause, à cause d'une femme (Bir Kadın Yüzünden, 1962), L'Appartement des filles (Kızlar Apartmanı, 1963) gibi filmlerden sonra çektiği Benjamin ou les Mémoires d'un puceau (Masum Bir Gencin İtirafları, 1967) On sekizinci yüzyılın erotik ortamını, L'Ours et la Poupée (Beni Seveceksin, 1969) kadın kahramanların öne çıktığı bir tüketim dünyasını, Raphaël ou le Débauché (Kırmızı Mendil, 1971) doyasıya aşkı ve sevmenin zorluklarını, La Femme en bleu (Mavili Kadın, 1972) bir çapkının serüvenlerini, Le Mouton enragé (Çapkın Tilki, 1973) güncel çapkınlık olaylarını, Le Dossier 51 (51 Numaralı Dosya, 1978) Fransız bürokrasisinin aksaklıklarını, Le Voyage en douce (Tatlı Yolculuk, 1979) iki kadının bir yolculuk boyunca birbirlerine anlattıkları öyküler aracılığıyla, cinsellik ve erotizmi, Péril en la demeure (Yuvasında Öldü, 1985) bir gitar öğretmeninin genç öğrencisine aşık olmasının yol açtığı beklenmedik gelişmeleri, La Lectrice (Okuyan Kız, 1988) başkalarına kitap okuyan bir kızın kendini dinleyenlerle ilişkilerini, La Maladie de Sachs (Sachs'ın Hastalı, 1999) bir Fransız köyünde çalışan ve o köyün tek doktoru olan adamı, Un Monde presque paisible (Neredeyse Dingin Bir Dünya, 2001 ) ise politikada yükselen popülizmi ele aldı.[2]